De velomobielwinkel waste de afgelopen vier jaar stevig uit de kluiten. De productie in Tsjechie loopt voortreffelijk: op een goed jaar werden 50 WAW4's verkocht. Ik ben er oprecht van overtuigd dat we het beste biomotive vehicle ter wereld aanbieden; alleen moet die wereld dat nog beter te weten komen.
Het wordt stilaan tijd voor een nieuwe piste voor Fietser. Samen met TimeLab en een aantal andere innovatieve Gentse bedrijven krijgen we van de stad Gent de opportuniteit om op een prachtige site langs de Schelde ons Definitieve Belgische Velomobielcenter te bouwen. Binnen een tweetal jaar zouden we er onze splinternieuwe toonzaal, ervarings- en kenniscentrum moeten kunnen openen, in een nieuwbouw volgens onze modulaire en duurzame ontwerpfilosofie.
Engineering, ontwerp en administratie vinden ondertussen onderdak in het architectenbureau in de Tinkstraat 7, het service-atelier in de OLijfstraat 31, aan de Groendreef, in het verlengde van de Coupure Links, langs de LF5.
Om onszelf de kans te geven te groeien als velomobiel- en trikecenter - en om eindelijk eens die website up to date te brengen ;-) - willen we de algemene fietshersteldienst voorlopig afbouwen en ons concentreren op advies en bouw van elektrische tweewielers op maat. Wat onze eigen ontwerpen betreft zijn onze jongste producten Gantoise en Zelda (een compacte stads- en een speed-e-cargo fiets) stilaan rijp voor grootschaliger productie en retail via de fietsenhandel. Ik hoop dat we samen met onze collega's en partners verder de fietsmobiliteit kunnen hertekenen met een multimodaal gamma van velomobielen, trikes en functionele tweewielers.