Voor een vader en dochter bouwden we deze hybride Hase Pino. De witte 36V 13Ah batterij laat een groot bereik toe, en heeft zelfs een USB lader.
Maar de nieuwigheid zit 'm in de motor. Na onze eigen versie van de Bafang middenmotor hebben we nu een naar mijn mening perfecte achterwielmotor te pakken.
Deze achterwielmotor laat de bestaande mooie aandrijving helemaal intact, maar is ook voorzien van een sperlager (éénrichtingslager) en is bovendien veel lichter dan de tot nog toe verkrijgbare rotor/stator naafmotoren van Crystalyte, die we nog op bakfietsen e.d. gebruiken. Er is dus nul komma nul extra weerstand en slechts weinig extra gewicht. Het fietst dan ook fantastisch: geen geluid, geen weerstand, gewoon zalig zweven.
Dit lijkt me de ideale motor voor lichtlopende toepassingen met een groot versnellingsbereik. Ik kan niet wachten om 'm op de WAW uit te proberen, maar daarvoor moeten we deze motor eerst kunnen programmeren voor velomobielgebruik.
Onze partner Swyff.com had nog deze mooie batterij in petto, die precies in het kader van de Hase Pino past. Linksboven het rubberflapje voor de laadstekker en de USB-poort.