donderdag 26 april 2018

Velomobile crash test: WAW kreukelzones in actie.

We publiceerden al her en der over de beschermende werking van de kreukelzones van de WAW. Deze Amerikaanse WAWista houdt niet van half werk en testte ze grondig uit. Zoals het hoort: zonder enige lichamelijke schade.

U leest er meer over op het Bentrideronline forum.




Een aanrijding achteraan is een primaire angst maar komt eigenlijk zelden voor.



Neus en staart uitduwen, en doorrijden. Ze moeten wel vervangen worden, want de Kevlar schokbreker werkt maar één keer :-).
Alle andere velomobielen zijn total loss in beide gevallen. Dat kan een voordeel zijn aangezien de velomobielrijder in 9 op de 10 gevallen 'in zijn recht' is en dan misschien een hele nieuwe krijgt van de verzekering.

Blijft het lichamelijk behoud... hoe ouder ik word hoe meer ik het apprecieer. En hoe minder ik begrijp dat niemand anders daarmee bezig is. Misschien omdat ze geen velomobielgarage hebben?