Topklant passeert bij Fietser.be om lege verpakkingen mee te doen naar het containerpark. Merci Lode !
donderdag 20 december 2018
dinsdag 4 december 2018
11.1 % Belgisch gezinsbudget naar mobiliteit = 3.3 % Aankoop + 6.7% Brandstof en onderhoud + 1.1 % Openbaar vervoer.
transcriptie onderaan |
"12.000 € voor een velo? Daar heb je een auto voor!" was vroeger een veel gehoorde reactie van neezeggers.
dinsdag 23 oktober 2018
maandag 22 oktober 2018
donderdag 27 september 2018
woensdag 26 september 2018
zaterdag 22 september 2018
donderdag 6 september 2018
WAW381 has left the building
... En was duidelijk welgezind.
Leasing aan NV Vandewiele door Team Cyclis. Die West-vlamingen: het duurt een tijdje voor ze het vertrouwen(*) , maar dan gaan ze met de voeten vooruit.
(* Teveel legale fiscale voordelen om waar te zijn.)
Bakfiets.nl bakfiets met velomobielmotor
In afwachting van de eWAW liet deze klant alvast onze velomobielmotor op de bakfiets zetten.
Fietst fijn en intuïtief.
vrijdag 10 augustus 2018
What would Hundertwasser do?
Onderstaande scans komen uit een monografie van Friedensreich Hundertwasser. Tijdens mijn studies en architectuurpraktijk was ik teveel bezig met de waan van de dag, zodat ik deze visionaire architect-schilder toen niet genoeg naar waarde schatte. Na een wereldfietsreis wilde ik niet meer bouwen in een land dat al vol stond, voor mensen die al alles hebben. Vanaf dan heb ik mijn leven voornamelijk gewijd aan het ontwerpen van fietsen: bewegingsvrijheid binnen de ecologische grenzen van de mens.
De tekst uit 1989 is relevanter dan ooit.
Op het kleine plaatje links staat de oorspronkelijke verbrandingsoven Spittelau, Wenen. Op het grote beeld ziet u welke onvoorstelbare transformatie Hundertwasser gerealiseerd heeft.
Wat zou Hundertwasser aangevangen hebben met een schaal-anomalie als de SUV - een voorlopig hoogtepunt van de homo rapiens?
Net als architectuur kunnen we een voortbewegingstoestel zien als een derde huid. Een beschermend pak, perfect op schaal van het lichaam. Gevormd als soepele interface tussen de mens en zijn medium: de vrije mens is een vis in de lucht.