vrijdag 16 januari 2015
dinsdag 30 december 2014
The Solution to all burn out, depression, end of the year blues... a new velomobile!
E-Orca and Orca velomobiles in the shop. One of those top days when I really believe we're shaping the future. Needed that.
zaterdag 20 december 2014
maandag 15 december 2014
Merckx, WAWs en uurrecords
Voor het Sportgala 2014 gisteren maakte VRT-wetenschapsanker Lieven Scheire een mooie clip over het werelduurrecord wielrennen - de meest wetenschappelijke der sporten.
Hij legt in het kort de principes uit van aerodynamica, transmissie en gewicht, en dat er twee geloofsstrekkingen zijn: de klassieke school waar op het einde Merckx wint, en de school waar alle ingenieuze truken uit technologie en wetenschap toegelaten zijn om de mensheid te verheffen [WAW223 ten tonele].
Het uurrecord van 91 km/u van Francesco Russo en Damjan Zabovnik wordt aangehaald, evenals het vliegend record van 133 km/u van VeloX en Varna in Battle Mountain, en Jens Voigt krijgt goede raad [WAW zoeft weg].
Het uurrecord van 91 km/u van Francesco Russo en Damjan Zabovnik wordt aangehaald, evenals het vliegend record van 133 km/u van VeloX en Varna in Battle Mountain, en Jens Voigt krijgt goede raad [WAW zoeft weg].
Dank aan de VRT en het Sportgala team voor deze kwalitatieve publiciteit voor de velomobiel, en de WAW in het bijzonder.

vrijdag 12 december 2014
Sponsoring op de WAW, een verslag uit Noorwegen.
![]() |
WAW214 |
· Wie en waar? Wouter, Belg, woonachtig in Bergen (Noorwegen)
· Waarom een waw? Toen we met mijn werk moesten verhuizen naar de andere kant van de stad zou mijn woon-werk verkeer afstand 16km enkele rit worden. Niet onoverkomelijk, maar door het regenklimaat in Bergen wou ik een alternatief vervoersmiddel voor mijn cyclocrossfiets overwegen. De reputatie van de snelle velomobiel en het mooie ontwerp deden me na een proefrit voor een waw kiezen. Door het aantal hoogtemeters per rit (325m heen en 420m terug) werd het uiteindelijk een e-WAW met Rohloffnaaf. Een keuze waar ik achteraf gezien blij mee ben.
![]() |
WAW214 |
· Waarom een sponsor? Fietsvergoeding is in Noorwegen niet gekend, dus is de winst t.o.v. een auto beperkter. Je spaart als fietser enkel de slijtage aan de auto, verbruik en tol voor het binnenrijden in de stad (2,5€ per keer) uit. Omdat een velomobiel incl. transport en taksen al gauw boven de 10.000€ uitkomt vond ik het pas een verantwoorde aankoop wanneer iemand anders in de kosten zou delen. Dit heb ik gevonden bij HomeNet. Een Noorse internetleverancier voor de privaatmarkt. Een velomobiel is voor een dergelijk bedrijf een perfect uithangbord. Dankzij het sponsorcontract kan ik de fiets na ca 17 maanden terugbetaald krijgen. Wanneer ik de besparingen doordat de auto in de garage kan blijven staan in acht neem zal het natuurlijk nog wat korter zijn.
Ik ben te volgen op twitter (@waw214) en Instagram (@homenet.waw214)
maandag 24 november 2014
Proudly presenting...
Achiel in front of the Marriott Hotel Ghent (designed 1999).
The idea was to set off the curvature and rhythm of the medieval street against the larger scale of the hotel, represented by the strong straight line framing the top, and the entrance under the floating corner at the far side dissolving the scale, opening up to a hopefully attractive main entrance.
zaterdag 22 november 2014
WAW224 ready for takeoff
Most of the 4th generation WAWs went to current WAW owners, which I consider a compliment.
This gentleman switched to a WAW4 after an accident with a garbage truck after 3 months. The former WAW III is in the background. It was 30 cm shorter but the Kevlar nose absorbed the shock and popped right out afterwards.
vrijdag 14 november 2014
dinsdag 4 november 2014
Abonneren op:
Posts (Atom)